Fun At The Planetario!!

IMG 20171010 112835

On Tuesday, Year One went on a trip to the Planetario in Madrid. Before going there, we had been talking with our teachers about space, the planets, the galaxy, and much more.  We wanted to share everything we knew about this topic to get ready for the trip.

We Are Back In The Swimming Pool.

IMG 20171011 092831

Last week we started our swimming lessons in the swimming pool with Mr. Fran.

Yoga In Reception

Yoga

As a close to our PE lessons, Reception has been introduced to some yoga poses. Teaching yoga has a very positive impact on children, as it helps them to:

Welcome Autumn

IMG 20170929 100252878 1

Although the summer weather does not apparently want to leave us, Reception has welcomed Autumn with great joy.

Participación De Nuestro Colegio En El Duatlon Escolar De Las Rozas

image2

El pasado 7 de Octubre se ha celebrado en Las Rozas la 8 edición del Duatlon  Escolar , nuestros alumnos del Colegio Parque han participado en todas las categorías , sin embargo , las categorías más numerosas han sido Benjamines que corrían con su madre o padre , fomentando el deporte en familia.

Convivencias De 1º y 2º De ESO

IMG-1612

El pasado jueves 05 de octubre disfrutamos de la convivencia con los alumnos de 1º y 2º de ESO en las instalaciones de Fray Luis de León en Guadarrama, fueron dos días intensos, donde se mezclaron actividades deportivas y tutoriales con un apoyo sacerdotal por parte de Don Santiago, esperamos repetir la experiencia en años sucesivos y con diferentes cursos ya que es gratificante disfrutar de la compañia en otro lugar fuera de las instalaciones del colegio.

Getting Our School To Be Active!

IMG-20170929-WA0005

The first edition of European Week of Sport at our school ,  was held on 29th September2017.  It was a school day dedicated to playing together , having  fun and promoting physical activity and health for everyone.

Ángeles Custodios

IMG-20171002-WA0002

Hoy 2 de octubre es la festividad de los Ángeles Custodios, son los ángeles que Dios ha dado la misión de proteger, guardar y guíar a cada hombre durante su vida en la Tierra para facilitarle el ascenso al Cielo.

Look what artists we have in Year One!

01

These weeks we are learning about transports, and so, in our art classes we have been doing different activities related to that topic.

Autumn Has Arrived In Pre Nursery

20170928 160616

The children in Pre Nursery have had lots of fun making these beautiful leaves using their hands.